Større tekst
- 100% +
Læs op

Når dit betalingskort udløber

Dit betalingskort gælder indtil udgangen af den måned, der står på forsiden af kortet. Senest 3 uger før vil du få tilsendt et nyt kort.

I særlige tilfælde – fx ved ansøgning om visum til rejse i visse lande – kan du have behov for et kort, der først udløber efter rejsetidspunktet. Har du et kort, der udløber inden rejsetidspunktet, kan du bestille et nyt hos din rådgiver.

Vi sender det nye kort automatisk

Vi sender dig dit nye kort i god tid, inden det gamle udløber. Du kan forvente at modtage det nye kort med posten ca. 3-4 uger, før dit nuværende kort udløber.

Pinkode til det nye kort

Pinkoden til dit nye kort er den samme, som du har brugt til det gamle kort.

Sådan aktiverer du dit nye kort

Når dit nye kort lander i postkassen, skal du aktivere kortet. Sammen med kortet modtager du også en vejledning til, hvordan du aktiverer kortet.

For at aktivere den kontaktløse funktion skal du én gang have betalt med kort og pinkode i en butiks terminal. Herefter kan du betale kontaktløst med kortet.

Husk at opdatere betalingsinfo på dine abonnementer

Vær opmærksom på, om du har abonnementer og betalinger, som er knyttet til dit kort i stedet for en af dine konti. Det er typisk:

  • Forsyningsselskaber: Strøm, opvarmning
  • Underholdning: Netflix, tv2 Play, Spotify
  • Transport: BroBizz, Rejsekort
  • Onlinehandel: Måltidskasser, Amazon
  • Betalinger: ApplePay, Google Pay, MobilePay.

Gå altid til forretningens hjemmeside eller app for at opdatere dine kortoplysninger og aldrig ved at klikke på et link i en mail, da disse mails ofte kan være svindel.

Læs mere
Ekstra sikkerhed når du handler på nettet
Læs mere
Læs mere
Derfor bliver din betaling afvist
Læs mere
Fælles Om. Økonomien
Bliv kunde i Middelfart Sparekasse
Bliv kunde Kontakt os