Større tekst
- 100% +
Læs op

Når dit betalingskort udløber

Dit betalingskort gælder indtil udgangen af den måned, der står på forsiden af kortet. Senest 3 uger før vil du få tilsendt et nyt kort.

I særlige tilfælde – fx ved ansøgning om visum til rejse i visse lande – kan du have behov for et kort, der først udløber efter rejsetidspunktet. Har du et kort, der udløber inden rejsetidspunktet, kan du bestille et nyt hos din rådgiver.

Vi sender det nye kort automatisk

Vi sender dig dit nye kort i god tid, inden det gamle udløber. Du kan forvente at modtage det nye kort med posten ca. 3-4 uger, før dit nuværende kort udløber.

Pinkode til det nye kort

Pinkoden til dit nye kort er den samme, som du har brugt til det gamle kort. Kommer du i tvivl om din pinkode, kan du altid finde oplysningerne i Netbanken eller Mobilbanken. Under ‘Menu’ er der kommet et punkt, hhv. ‘Kortoversigt’ eller ‘Mine kort’, hvor du kan finde dine kortoplysninger.

Sådan aktiverer du dit nye kort

Når dit nye kort lander i postkassen, skal du aktivere kortet. Sammen med kortet modtager du også en vejledning til, hvordan du aktiverer kortet.

For at aktivere den kontaktløse funktion skal du én gang have betalt med kort og pinkode i en butiks kortterminal. Herefter kan du betale kontaktløst med kortet.

Husk at være opmærksom på dine abonnementer

Vær opmærksom på, om du har abonnementer og betalinger, som er knyttet til dit kort i stedet for en af dine konti. Det er typisk:

  • Forsyningsselskaber: Strøm, opvarmning som Norlys
  • Underholdning: Netflix, TV2 Play, Spotify
  • Transport: BroBizz, Rejsekortet
  • Onlinehandel: Måltidskasser, Amazon
  • Betalinger: Apple Pay, Google Pay, MobilePay.

Du kan altid gå til forretningens hjemmeside eller app for at opdatere dine kortoplysninger – og aldrig ved at klikke på et link i en mail, da disse mails ofte kan være svindel.

Automatisk kortopdatering af Visa/Dankort og Mastercard

Når du får udskiftet dit Visa/Dankort eller Mastercard, sørger vi for at opdatere kortoplysningerne helt automatisk de steder, hvor du har registreret dit kort. Det sker, når du aktiverer dit nye kort. Vigtig: det kræver dog, at betalingsmodtager også har tilmeldt sig ordningen – hvilket rigtig mange heldigvis har.

Vi kan desværre ikke se, hvilke virksomheder der er tilmeldt – ligesom vi heller ikke kan se, hvor dine kortoplysninger er registreret. Derfor bør du være opmærksom på, at dine betalinger fortsat går igennem, som de plejer.

Du kan læse mere her i nyhederne omkring Visa/Dankort og Mastercard.

Læs mere
Ekstra sikkerhed når du handler på nettet
Læs mere
Læs mere
Derfor bliver din betaling afvist
Læs mere
Fælles Om. Økonomien
Bliv kunde i Middelfart Sparekasse
Bliv kunde Kontakt os