Større tekst
- 100% +
Læs op

Daglig drift

Bank Connect

Bank Connect er et smart system, der automatisk udveksler betalingsoplysninger og kontobevægelser direkte mellem dit økonomisystem (ERP) og Middelfart Sparekasse.

Det betyder, at du fx ikke behøver at bruge netbanken for at betale regninger, sende betalingsinstrukser eller se kontoudtog – det sker alt sammen direkte i dit økonomisystem i stedet. Derved kan du spare tid og administration. Bank Connect er desuden en ‘nøgle’ til at kunne integrere virksomhedens økonomi i Middelfart Sparekasse med en række fintech-løsninger, der kan lette hverdagen i virksomhedens kontorarbejde.

Se om din ERP-leverandør er koblet op med Bank Connect

Vælg den rigtige løsning

I Middelfart Sparekasse tilbyder vi tre forskellige typer af Bank Connect:

  • Bank Connect via netbank
    Du kan trække dine posteringer direkte til dit økonomisystem og sende betalinger til udbakken i netbanken. Betalingerne godkendes herefter som normalt.
  • Bank Connect udenom netbank (anbefales)
    Du kan trække dine posteringer direkte til økonomisystemet og sende betalinger direkte til betaling udenom netbanken. Du styrer brugernes rettigheder i dit økonomisystem – fx om en bruger kan godkende betalinger alene – eller sammen med andre i virksomheden.
  • Bank Connect, revisor træk
    Din revisor kan trække posteringer direkte fra økonomisystemet for en eller flere forskellige kunders konti. Der kan ikke sendes regninger fra økonomisystemet.

Sådan kommer du igang med Bank Connect

Er dit økonomisystem koblet op med Bank Connect, skal du bare kontakte din rådgiver. Sammen opretter I en aftale, så du kan komme igang med Bank Connect.

Det kan være en god idé at gøre din ERP-udbyder opmærksom på, at de skal benytte de tekniske standarder, der passer til Sparekassens datacentral, SDC.

Book møde Ring mig op

Spørgsmål og svar om Bank Connect

  • Sparekassen opkræver p.t. ingen gebyrer for etablering og drift af aftalen.

  • I ERP-integrationsaftalen i afsnittet “EDI-adresser”.

  • Aktiveringskoden fremsendes med almindelig post.

  • Har du ikke modtaget aktiveringskoden inden for fem hverdage, så kontakt din rådgiver.

  • Er koden blevet spærret, skal du kontakte din rådgiver.

  • Har du brug for hjælp til opsætning, skal du kontakte udbyderen af dit økonomisystem. De kan om nødvendigt finde flere oplysninger på siden for ERP-udbydere: https://www.bankconnect.dk/da/erp-udbydere/loesningen

Fælles Om. Økonomien
Bliv kunde i Middelfart Sparekasse
Bliv kunde Kontakt os