”Vores bankskifte var alt andet end bøvlet”
26. august 2024
Tanja Marcher Andersen og Rasmus Thomas Enevoldsen er nye kunder hos Middelfart Sparekasse, og de nyder at have en tilgængelig bankrådgiver, der interesserer sig for dem og deres liv.
26. august 2024
Tanja Marcher Andersen og Rasmus Thomas Enevoldsen er nye kunder hos Middelfart Sparekasse, og de nyder at have en tilgængelig bankrådgiver, der interesserer sig for dem og deres liv.
Først var det hendes lillebror, der skiftede til Middelfart Sparekasse.
– Han fortalte naturligvis om sit skifte, og det at være kunde et nyt sted. Det lød bestemt godt og attraktivt på mange måder, husker Tanja Marcher Andersen.
Sammen med sin mand var hun på det tidspunkt kunde i et af landets store pengeinstitutter, hvilket de havde været i mange år, men en tiltagende frustration bredte sig hos parret.
– Vi var jo bare et nummer, og vi fik den ene nye rådgiver efter den anden. Vi har nok aldrig været helt tilfreds, og det blev ikke bedre, som tiden gik.
Så skiftede hendes forældre også til Middelfart Sparekasse, de fik også Lene Størup fra Odense-afdelingen som rådgiver, og historien gentog sig:
– De talte, præcis som min lillebror, udelukkende varmt og positivt om både Lene og Middelfart Sparekasse, og det rykkede os endnu tættere på et bankskifte, selv om mange forbinder det med noget uoverskueligt og bøvlet.
Første skridt var et møde med Lene Størup, og derfra var der ingen tvivl, slår Tanja Marcher Andersen.
– Mødet var virkelig en positiv oplevelse, så vi besluttede os for at skifte.
Bankskiftet faldt sammen med et køb af sommerhus, men begge dele blev ifølge Tanja Marcher Andersen klaret hurtigt og smertefrit.
– Banken ordnede jo langt det meste i processen, så vi er meget glade og tilfredse, slår hun fast.
Især glæder hun sig over følelsen af at blive betragtet som et menneske i stedet for et nummer.
– Vi har nu en personlig kontakt, der altid er tilgængelig. Lene interesserer sig oprigtigt for os, hun lytter, spørger ind, og hvis hun ikke lige svarer på en henvendelse, vender hun altid tilbage samme dag, siger Tanja Marcher Andersen og tilføjer:
– Måden, Lene rådgiver på, sætter vi stor pris på, og så sikrer hun hele tiden, at vi har forståelse for det konkrete men også helheden.
På ganske kort tid var bankskiftet og købet af sommerhus på plads, og det gik hurtigere, end Tanja Marcher Andersen havde forestillet sig.
– Selvfølgelig var der ting, vi skulle sørge for i processen, men det var slet ikke så omfattende, som jeg troede, det ville være. Lene sørgede jo for langt det meste på en hurtig og effektiv måde.
Hvis du går med tanker om at skifte bank, er du meget velkommen til at række ud.
Vi vil gøre alt for at vise, at vi gør det, vi siger, og naturligvis er der både plads og tid til en uformel snak, hvor vi i fællesskab ser på, hvad vi kan gøre for dig.