Større tekst
- 100% +
Læs op

Spørgsmål og svar vedr. sammenlægningen

Middelfart Sparekasses og Fanø Sparekasses it-systemer bliver lagt sammen i weekenden 14.-15. oktober 2023.

Her på siden kan du blive klogere på, hvad det betyder for dig, der var kunde i  Fanø Sparekasse.

Har du brug for hjælp?

Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp, er du altid velkommen til at kontakte din rådgiver

Find kontaktoplysninger

Kort og konti

  • Ja, du kan bruge dine kort, helt som du plejer – også henover weekenden 14.–15. oktober, hvor den tekniske sammenlægning sker.

  • Ja, du får nye betalingskort. Du vil kort efter den tekniske sammen lægning modtage nyt betalingskort fra Middelfart Sparekasse. Du beholder samme kode, som du har i dag. Dit nuværende kort vil virke, indtil du har modtaget og aktiveret dit nye kort.

    Du kommer selvfølgelig ikke til at betale for det nye kort.

    Bemærk: Når du har aktiveret dit nye kort, vil du skulle opdatere eventuelle abonnementer og aftaler, som er knyttet op på dit nuværende kort. Det kan fx være MobilePay, Brobizz, Netflix m.fl.

    Vidste du, at du kan se din pinkode i den nye net- og mobilbank? I mobilbank ser du det under “Menu” -> “Mine kort” og i netbanken under “Menu” -> “Kortoversigt”.

  • Din MobilePay-aftale vil fortsat fungere.

    Får du nyt kort eller kontonummer, skal du huske at opdatere din MobilePay.

  • Ja, du kan anvende Apple Pay, Google Pay og lignende, som du plejer, hvis dit kort allerede er oprettet i din Wallet.

    Vær opmærksom på, at det ikke er muligt at oprette og anvende Apple Pay og Google Pay efter konverteringen, hvis dit kort ikke allerede er oprettet i din Wallet. Dette gælder, indtil du modtager et nyt kort fra Sparekassen.

  • Nogle kunder får nyt kontonummer, og nogle kunder beholder deres nuværende kontonummer.

    Skal du have nyt kontonummer, modtager du et fysisk brev fra os.

  • Hvis du selv har navngivet dine konti, for eksempel ”Lønkonto” eller ”Peters børneopsparing”, vil navnene forblive uændrede.

    Hvis du ikke selv har navngivet dine konti, vil de blive navngivet ud fra Middelfart Sparekasses produktnavne, for eksempel MS Basiskonto og Ung Konto.
  • Ja, du kan fortsat benytte hæveautomaterne.

    Fra torsdag d. 12. oktober kl. 16:00 til mandag d. 16. oktober kl. 9:00 vil der være følgende ændring til hæveautomaterne:

    • Max udbetaling på 2.000,-
    • Ingen mulighed for indbetaling

    Fra mandag d. 16. oktober kl. 9:00, vil du kunne bruge hæveautomaterne, som du er vant til.

     

     

Net- og mobilbank

  • Fra mandag den 16. oktober kan du ikke længere anvende netbanken i Fanø Sparekasse. Fra denne dato skal du bruge Middelfart Sparekasses netbank.

    Bemærk: Hvis du har tilføjet netbanken til dine favoritter i din browser, vil vi i en periode foretage en automatisk viderestilling til Middelfart Sparekasse. Du bør dog ændre din favorit, så den peger på Middelfart Sparekasse.

  • Fra mandag 16. oktober kan du ikke længere anvende mobilbanken i Fanø Sparekasse. Du skal derfor downloade og anvende Middelfart Sparekasses mobilbank.

    Du finder Middelfart Sparekasses mobilbank i App Store eller Google Play Butik.

    Søg efter ”Middelfart Sparekasse” og download appen med navnet “Mobilbank MiddelfartSparekasse” og ikonet nedenfor.

    Mobilbank ikon

  • Nej, der vil i en kort periode være lukket for tre funktioner i net- og mobilbank.

    Handel med værdipapir

    I perioden fra mandag 9. oktober kl. 17.00 til og med mandag 16. oktober vil du ikke kunne handle værdipapirer via net- og mobilbanken. Du skal kontakte din rådgiver, hvis du ønsker at handle i denne periode.

    Udenlandske overførsler

    I perioden fra fredag 13. oktober kl. 14:00 til og med søndag den 15. oktober kan du ikke foretage overførsler til udlandet. Har du brug for at lave betalinger til udlandet, skal du tage fat i din rådgiver.

    Betalinger/overførsler

    I perioden fredag 13. oktober kl. 18:30-23:59 er der lukket for betalinger og overførsler.

Udland

  • Hvis du handler med udlandet, skal du fra og med 16. oktober bruge Middelfart Sparekasses SWIFT/BIC-kode.

    Koden er MISPDK21

    Dit IBAN-kontonummer kan du finde i din net- og mobilbank.

    Netbank: Log ind og vælg den konto, du vil se oplysningen for. Klik på de tre lodrette prikker øverst til højre og klik herefter på “Kontodetaljer”.

    Mobilbank: Log ind og klik på “Min økonomi”. Vælg den konto, du vil se oplysningen for, og klik herefter på “Se kontodetaljer”, som du finder ved at klikke på de tre lodrette prikker øverst til højre.

    Hvis du har brug for hjælp, er du meget velkommen til at kontakte os.

    Download betalingsinstruks for betalinger uden for Europa >>

  • I perioden fra fredag 13. oktober kl. 14 til og med søndag 15. oktober, kan du ikke foretage overførsler til udlandet.

    Har du brug for at lave betalinger til udlandet, skal du tage fat i din rådgiver.

Handel med værdipapirer sættes i bero

I perioden fra mandag 9. oktober kl. 17.00 til og med søndag 15. oktober vil du ikke kunne handle værdipapirer via net- og mobilbanken.

Du skal kontakte din rådgiver, hvis du ønsker at handle i denne periode.

 

Diverse

  • Ja, fra mandag 16. oktober 2023 gælder Middelfart Sparekasses priser og vilkår.

    Du kan se Middelfart Sparekassens gældende priser og forretningsbetingelser via nedenstående links.

  • I den tekniske konvertering bliver du flyttet fra et produkt i Fanø Sparekasse til et ny produkt i Middelfart Sparekasse. Når dette sker, er vi forpligtiget til at sende dig et kontoudskrift.

    Dette sker selvfølgelig uden beregning.

  • Ja, alle posteringer foretaget i Fanø Sparekasse bliver konverteret, og du kan se dem i din net- og mobilbank.

    Vi starter med at konvertere de nyeste posteringer, og du vil i løbet af ugen efter den tekniske sammenlægning kunne se alle dine posteringer foretaget i Fanø Sparekasse.

  • Middelfart Sparekasse har afdelinger i landet, så måske er der en afdeling tættere på din bopæl nu, end da du var kunde i Fanø Sparekasse.

    Hvis du ønsker at skifte til en afdeling tættere på din bopæl, så tag fat i din rådgiver for at høre om mulighederne.

  • Ja, dit Totalkreditlån fortsætter uændret. Det sker helt automatisk.

Erhverv

  • Det betyder, at I skal opdatere jeres løn- og økonomisystemer som for eksempel Proløn, Dataløn eller Danløn med det nye registreringsnummer – 0755.

    Det er vigtigt, at ændringerne først har effekt fra mandag 16. oktober.

    I skal også opdatere jeres systemer med det nye registreringsnummer, hvis I benytter:

    • Betalingsservice Plus
    • Fakturabetaling gennem et ERP-system (Bank Connect)
    • Import af betalinger igennem et økonomisystem

    Vi sørger for at ændre registreringsnummer ved alle Nets- og Mastercard-relaterede services, for eksempel Overførselsservice, Betalingsservice, Leverandørservice med mere.

Fælles Om. Økonomien
Bliv kunde i Middelfart Sparekasse
Bliv kunde Kontakt os