”Vi gør egentlig bare det, vi siger”
13. september 2024
Jakob Hjerrild og Jørn Jensen har skabt DK Bus i Horsens på en bund af simple strategier, og en af de vigtige på virksomhedens liste er, at busserne kommer til aftalt tid.
13. september 2024
Jakob Hjerrild og Jørn Jensen har skabt DK Bus i Horsens på en bund af simple strategier, og en af de vigtige på virksomhedens liste er, at busserne kommer til aftalt tid.
– Det første, man kan gøre, er at komme til tiden.
Ordene er Jakob Hjerrilds, og han trækker let på skuldrene, mens han siger det – som en indikation af, at det burde være en naturlig ting.
– Hvis vi aftaler med en kunde, at vi er der med en bus klokken 9.00, så er vi der med en bus klokken 9.00.
Det er på det fundament, Jakob Hjerrild og Jørn Jensen har skabt DK Bus i Horsens, der blandt meget andet har 11 efterskoler i den faste kundekreds.
– Og nummer 12 er på vej, siger Jørn Jensen.
De to ejere mødte hinanden, da de i deres fritid kørte for Vagns Turist i Rårup, og efter en flirt med Østbirk Turist etablerede de DK Bus i 2011.
Dengang var drømmen at skabe en virksomhed med 20-25 busser – i dag har de 27 – men der er løbende køb og salg af busser.
– Vores forretningsfilosofi er, at vi egentlig bare gør det, vi siger. Det er faktisk ikke så indviklet, fortæller Jørn Jensen og tilføjer med et skævt smil:
– Det er ret sjældent, folk er i tvivl om, hvad vi mener.
Tvivl er der heller ikke snerten af, når det kommer til den måde, makkerparret driver DK Bus på.
– Vores serviceniveau er grundstenen, og så gør vi meget ud af at have veluddannede og velsoignerede chauffører, der kører i busser, der lever op til de krav og standarder, vi møder hos vores kunder, fortæller ejerne.
Telefonen på Jørn Jensens bord ringer flere gange, nye tilbud skal laves, og denne tirsdag er hele ni af virksomhedens busser i udlandet.
– For os er fleksibilitet også et vigtigt parameter i det daglige arbejde. Det kan være en fast kunde, der har glemt at bestille en bus, og så finder vi en løsning på kort tid, siger Jørn Jensen, der på vegne har den samme tilgang til samarbejdet med Middelfart Sparekasse.
Jens Michael Jensen er den faste kontakt i Middelfart Sparekasse i Horsens, og han lever ifølge ejerne af DK Bus op til det, de værdsætter.
– Det skal ikke være kompliceret eller besværligt. Køb og salg af busser påvirker vores likviditet, men hvis vi for eksempel står i Sverige for at købe en bus, og vi skal bruge en million eller to, så skal der findes en løsning hurtigt. Det er Jens Michael og Middelfart Sparekasse garanter for, siger de samstemmende, mens Jørn Jensen supplerer:
– Jens Michael er dog ikke så glad for os lige nu, for vi bruger ikke vores kassekredit.
Bag Jørn Jensen står et diplom øverst på reolen – et diplom med et grønt RKI-logo, der symboliserer virksomhedens høje kreditværdighed.
Det er Jakob Hjerrild og Jørn Jensen, på deres egen stilfærdige måde, stolte af.