Større tekst
- 100% +
Læs op

Ønskede ikke at være en lille, uinteressant fisk

20. januar 2025

I begyndelsen af 2024 stiftede hun virksomheden Sofie Bjerrisgaard Consulting, og i den forbindelse ønskede hun at finde et nyt pengeinstitut som samarbejdspartner. Det fandt hun, men hun fik mere end det – for eksempel en progressiv rådgiver, der er tilgængelig, og som tilbyder relevant rådgivning. Hverken mere eller mindre.

Kiggede sig omkring

Hun undersøgte mulighederne grundigt.

Efter mange år som kunde i et af landets største pengeinstitutter, ønskede Sofie Bjerrisgaard at finde et alternativ.

Det skyldtes især, at hun i begyndelsen af 2024 etablerede sin egen virksomhed, Sofie Bjerrisgaard Consulting, der hjælper virksomheder med at komme fra strategi til handling til resultat.

En proces hvor Sofie Bjerrisgaard med sin mangeårige erfaring ikke mindst fokuserer på relationer, da de ifølge hende er afgørende for at forbinde mennesker med strategi.

Hun var bevidst om, at hendes nyetablerede virksomhed med sin størrelse og sit omfang i første omgang ikke ville være videre attraktiv for alle pengeinstitutter.

– Min virksomhed ville være en lille fisk og uinteressant for vores tidligere pengeinstitut, så derfor kiggede jeg mig omkring, og i den forbindelse dukkede Middelfart Sparekasse op som en mulighed, fortæller hun.

Der var en fin balance

Sofie Bjerrisgaard skrev til sparekassen via kontaktformularen på hjemmesiden, og kort efter blev hun kontaktet.

– Først havde vi en telefonsamtale, og derefter var min mand og jeg til møde med Alexandra Jakobsen i Kolding-afdelingen. Det var en god oplevelse, hvor Alexandra havde en fin balance og ydmyghed. Hun fremstod kompetent uden at være skråsikker, husker Sofie Bjerrisgaard, der havde vigtige emner med i forhold til et eventuelt samarbejde.

– Vi vil ikke efterspørge rådgivning, det skal være en naturlig del af samarbejdet, og vi forventer samtidig, at hvis noget kan gøres smartere og/eller billigere, hører vi om det.

Den service er guld værd

Den åbne og ærlige dialog er vigtig for Sofie Bjerrisgaard, og som ny virksomhedsejer var det ydermere vigtigt for hende at komme omkring pension og forsikring for sig selv.

– Jeg har tidligere været sygemeldt med stress, men det faktum blev klaret uden problemer i forhold til forsikring. På intet tidspunkt har jeg haft følelsen af, at Alexandra eller andre insisterede på at presse noget igennem, som ikke var relevant for mig, fortæller Sofie Bjerrisgaard, der smilende kalder sig selv et last minute-menneske.

– Det betyder, at jeg et par gange har haft brug for Alexandra her og nu. Hvis hun ikke er ledig, får jeg hjælp af en kollega, og Alexandra vender altid tilbage, så snart hun har mulighed for det.  Den service er guld værd, slår Sofie Bjerrisgaard fast.

Nærvær betyder alt
"Min rådgiver kæmper for mig"
Læs mere
Et trygt samarbejde
Får ro til drift og udvikling
Læs mere Får ro til drift og udvikling
Fælles Om. Økonomien
Bliv kunde i Middelfart Sparekasse
Bliv kunde Kontakt os