Vi afvikler kassen i syv afdelinger

27. februar 2020

Vores samfund bliver år for år mere digitaliseret. Det ses ikke mindst på, hvordan vi bruger penge.
Penge er i dag i langt højere grad et elektronisk produkt end et fysisk produkt. Vi oplever en stigning i brugen af vores selvbetjeningsløsninger som net- og mobilbank og digitale betalingsløsninger som MobilePay og ApplePay.

Udviklingen har medført, at færre kunder har brug for at benytte vores kassefunktion og derfor nedlægger vi i april måned kassefunktionen i en række af vores afdelinger. Det gælder afdelingerne i Esbjerg, Fredericia, Hedensted, Horsens, Hørning, Odense, Strib og Svendborg.

Selv om vores kunder kommer sjældnere til kassen, betyder det ikke, at vi hører mindre fra jer. Jeres behov er bare nogle andre i dag end for bare få år siden, og ved at nedlægge kassen kan vi frigøre ressourcer til at sikre at du og de øvrige kunder får den hurtige og smidige service, I med rette kan forvente af os.

Døren er stadig åben og du er meget velkommen

Selv om kassefunktionen forsvinder, så vil vi fortsat meget gerne have besøg. Både når du har brug for rådgivning eller praktisk hjælp. Det kan fx være, når sparegrisen skal tømmes for mønter. Da kan du fortsat bruge mønttælleren i afdelingen. Du tæller mønterne op og afleverer kvitteringen til en medarbejder i afdelingen, så sørger vi for at sætte beløbet ind på kontoen, så de fysiske penge bliver elektroniske.

Hvis du har brug for hjælp af nogen art, så er døren åben alle hverdag mellem 10 og 16. Og vi vil altid gerne have besøg.

Kollegaen, der aldrig sover

Selvom de elektroniske betalingsløsninger vinder frem, så findes der stadig både sedler og mønter, og du skal fortsat både kunne få fat i kontanter og komme af med dem, når du har behov for det. Den elektroniske udvikling betyder også, at vores hæveautomater i dag er meget mere end en hæveautomat.

Du kan både hæve danske kroner og euro, og du kan også indsætte danske kroner i automaten – dog kun sedler.

Husk at bestille din valuta i god tid

Rent praktisk sker der det, at vi overdrager al håndtering af kontanter til værdihåndteringsfirmaet NOKAS. Det betyder, at vi ikke længere har kontanter i de berørte afdelinger. Så skal du på rejse til et land, hvor euro fra automaten ikke er gangbar valuta, så skal du huske at bestille den i god tid – senest to uger inden du skal bruge pengene og gerne tidligere. Det kan du gøre via vores netbank eller ved at kontakte din rådgiver.

Det samme gør sig gældende, hvis du skal bruge et større kontantbeløb i danske kroner eller euro, end du kan hæve i automaten.

Se hvordan du bestiller valuta i netbanken

Nye tider, nye vaner

Vi er klar over, at det vil være en omstilling for nogle, at kassefunktionen nedlægges. Vi vil gøre vores bedste for at hjælpe alle kunder godt på vej, og vi er altid klar til at hjælpe med netbank, mobilbank og brug af hæveautomaten.

Har du nogen spørgsmål eller kommentarer, er du altid velkommen til at kontakte din rådgiver.

Book møde Ring mig op
Fælles Om. Økonomien
Bliv kunde i Middelfart Sparekasse
Bliv kunde Kontakt os