Større tekst
- 100% +
Læs op

Derfor beder vi dig om, at opdatere kundeoplysninger

10. september 2020

Vores kunder vil med jævne mellemrum blive bedt om at sikre at de kundeoplysninger vi har registreret er korrekte. Når dine oplysninger skal opdateres vil du modtage en henvendelse fra os pr. mail, telefon eller brev i netbanken.

Årsagen til at vi beder dig om, at opdatere dine kundeoplysninger er, at vi ifølge Hvidvaskloven, skal kende vores kunder og deres formål med at være kunde hos os. Det gælder ikke blot Middelfart Sparekasse, men alle danske pengeinstitutter. Selv om du har været kunde hos os i flere år, skal vi sikre os, at de oplysninger, vi har, er tidssvarende og korrekte.

For at sikre, at vi lever op til vores opgave og hjælper myndighederne med at bekæmpe hvidvask og terrorfinansiering, så sker der en løbende overvågning af transaktionerne i Sparekassen. Hvis der sker noget på en konto, som ikke stemmer overens med det, du som kunde har oplyst i ”formål og omfang”, så ser vi nærmere på det og kontakter dig måske for at få hjælp til at finde ud af, hvad der ligger bag.

Det gør vi ikke for at mistænkeliggøre dig. Vi ser det som en service, hvor du kan være tryg ved, at hvis din konto bliver misbrugt, så gør vi vores bedste for at opdage det.

Læs mere om, hvorfor vi spørger om legitimation
Fælles Om. Økonomien
Bliv kunde i Middelfart Sparekasse
Bliv kunde Kontakt os