Covid-19 information vedr. rejser
4. juni 2020
Hvis rejse-/flyselskabet aflyser
Når rejse-/flyselskabet aflyser rejsen, har du ret til at få dine penge retur, medmindre du ønsker en voucher/tilgodebevis eller en ombooking. Vælger du at få pengene retur, skal du kontakte rejse-/flyselskabet. Forvent længere ekspeditions-/svartid i øjeblikket, da selskaberne får mange henvendelser.
Hvis selskabet har givet dig afslag på tilbagebetaling, kan du lave en indsigelse på vores hjemmeside med det samme.
Har du derimod fået at vide, at der er lang ekspeditionstid, må du have tålmodighed og først lave indsigelsen
- 6 uger efter afrejsedato og senest 7 uger efter, hvis rejsen er betalt med Visa-kort
- 8 uger efter afrejsedato og senest 9 uger efter, hvis rejsen er betalt med Mastercard
hvis pengene ikke er returneret inden.
Når du laver indsigelsen, skal du vedhæfte ordrebekræftelse/billetter, korrespondancen med selskabet og evt. øvrig relevant dokumentation.
Hvis rejse-/flyselskabet tilbyder dig voucher/tilgodebevis
Hvis du accepterer voucher/tilgodebevis, skal du være opmærksom på bl.a. gyldighed og risikoen for at selskabet går konkurs, hvor voucheren/tilgodebeviset kan være tabt.