Derfor beder vi dig om, at opdatere kundeoplysninger
15. maj 2023
Du vil med jævne mellemrum blive bedt om at sikre, at de kundeoplysninger vi har registreret om dig er korrekte.
Når dine oplysninger skal opdateres vil du modtage en henvendelse fra os i din netbank og mobilbank.
Vi skal kende dit formål med at være kunde
Årsagen til at vi beder dig om, at opdatere dine kundeoplysninger er, at vi ifølge Hvidvaskloven, skal kende vores kunder og deres formål med at være kunde hos os. Det gælder ikke blot Middelfart Sparekasse, men alle danske pengeinstitutter.
Selv om du har været kunde hos os i flere år, skal vi jævnligt sikre os, at de oplysninger, vi har, er tidssvarende og korrekte.
For at sikre, at vi lever op til vores opgave og hjælper myndighederne med at bekæmpe hvidvask og terrorfinansiering, så sker der en løbende overvågning af transaktionerne i Sparekassen. Hvis der sker noget på en konto, som ikke stemmer overens med det, du som kunde har oplyst i ”formål og omfang”, så ser vi nærmere på det og kontakter dig for yderligere information og dokumentation, for at finde ud af, hvad der ligger bag.
Det gør vi ikke for at mistænkeliggøre dig. Vi ser det som en service, hvor du kan være tryg ved, at hvis din konto bliver misbrugt, så gør vi vores bedste for at opdage det.
Sådan foregår det i din net- og mobilbank
Er det tid til, at du skal opdatere din oplysninger, vil du blive mødt af en meddelelse, når du logger ind i din net- eller mobilbank. Vælger du med det samme at opdatere dine oplysninger, skal du svare på nogle spørgsmål omkring dine overførsler, ind- og udbetalinger.
Du kan vælge, om du med det samme vil opdatere dine oplysninger eller springe over. Vær opmærksom på, at du kun kan springe over få gange, herefter vil din net- og mobilbanke blive spærret