Sikker betaling i internationale handler
Remburs
En remburs benyttes ofte, når eksportøren og importøren ikke kender hinanden specielt godt, og når eksportøren ikke vil fremsende varer uden at have sikkerhed for betalingen.
Sikker betaling i internationale handler
En remburs benyttes ofte, når eksportøren og importøren ikke kender hinanden specielt godt, og når eksportøren ikke vil fremsende varer uden at have sikkerhed for betalingen.
Rembursen er en betalingsform, som kan sikre, at eksportøren modtager betaling lige efter, varerne er afsendt. Rembursen kan også bruges som finansiering, ligesom der kan indarbejdes en evt. kredittid i betalingsbetingelserne i rembursen. Eksportøren kan herigennem sikre sig, at betalingen effektueres ved kredittidens udløb
Remburs kan betragtes som en ”garanti om betaling” fra en bank, hvor banken garanterer, at der vil ske en betaling til eksportøren, såfremt importøren opfylder alle rembursens betingelser. Ved at udstede en remburs påtager den udstedende bank sig en forpligtelse til at betale på foranledning af importøren. Ved at opfylde rembursens betingelser, får eksportøren et krav på den rembursudstedende bank i stedet for på importøren. Normalt vil dokumenterne og betaling formidles gennem den adviserende bank – eksportørens bank – og betalingen udløses så ved, at eksportøren præsenterer dokumenterne i sin bank.
Ønsker du rådgivning omkring remburser, er du meget velkommen til at kontakte os. Vi har erfaring i at behandle rembursforretninger, og vi har mulighed for at ekspedere remburser til og fra de fleste lande i verden.
Disse informationer er udarbejdet i oplysningsøjemed, og Middelfart Sparekasse tilstræber at indholdet ajourføres, men vi kan ikke garantere, at indholdet er komplet, korrekt eller udtryk for gældende ret. Middelfart Sparekasse påtager sig således intet ansvar for eventuelle tab eller skader som følge af indholdet i fakta arket.
Indholdet kan ikke erstatte relevant og specifik rådgivning i forbindelse med konkrete sager.
Du kan altid ringe til os på vores hovednummer tlf. 64 22 22 22 eller sende os en mail på kontakt@midspar.dk
Vi er ved telefonen fra kl. 10:00 til 16:00 på hverdage.
Har du brug for at kontakte din rådgiver, kan du finde kontaktoplysningerne i din netbank eller ved at klikke på linket herunder.
Vil du gerne have et møde med os, er du velkommen til at booke et møde – enten i en afdeling eller online.
Har du brug for hjælp med net- eller mobilbank, kan du kontakte vores support på både mail og telefon.
Tlf.: 64 22 22 62
Mail: hotline@midspar.dk
Man.-fre.: kl. 08:00-22:00
Lør., søn-/helligdage: kl. 11:00-20:00
24. december, 31. december og 1. januar er åbningstiden dog kl. 10:00-14:00
Middelfart Sparekasse
Havnegade 21
5500 Middelfart
64 22 22 22
kontakt@midspar.dk
CVR 24 74 48 17
SWIFT: MISPDK21