Digitale kundeløsninger
Bedste digitale kundeløsninger i Middelfart Sparekasse
29. september 2021
Finanswatch og Wilke har netop offentliggjort vinderne af Årets Digitale Finansvirksomhed, der er den største kortlægning af den digitale udvikling i finanssektoren herhjemme.
I undersøgelsen uddeles der to priser. Prisen for Bedste digitale kundeløsning og en overordnet pris for Årets Digitale Finansvirksomhed.
Middelfart Sparekasse var nomineret til begge priser og blev kåret som det mellemstore pengeinstitut med den Bedste digitale kundeløsning.
Ros for mobilbank, hjemmeside og arbejdet med sociale medier
Middelfart Sparekasse opnår den bedste bedømmelse blandt de mellemstore pengeinstitutter for arbejdet med mobilbank, og Sparekassens kunder oplever, at Middelfart Sparekasse er mere nytænkende end andre pengeinstitutter, når det gælder digitale løsninger og produkter generelt. Derfor opnår Middelfart Sparekasse også en høj score på innovationsevne. Endelig opnår Middelfart Sparekasse den næstbedste bedømmelse for arbejdet med hjemmesiden og sociale medier.
Den personlige rådgivning og digitale løsninger går hånd i hånd
Chef for marketing og forretningsudvikling Kristian Gren er både glad og stolt over kåringen og prisen for Bedste digitale kundeløsninger.
Jeg er helt overbevist om, at den høje kundetilfredshed, vi oplever i Sparekassen, også smitter af på vores kundernes oplevelse af vores digitale løsninger. Men jeg ved også, at vi har en masse at tilbyde kunderne digitalt. Den gode relation skabes i mødet mellem kunde og rådgiver, og de digitale tilbud er med til at fastholde relationen og styrke kunderne i valget af Sparekassen, siger Kristian Gren.
Fakta om undersøgelsen
Cirka 5.600 besvarelser fra kunder i de største finansvirksomheder, ekspertvurderinger af selskabernes digitale kundeløsninger og indberetninger fra de ansvarlige for det digitale område i de største finansvirksomheder bidrager til undersøgelsen.
Virksomhederne er i undersøgelsen inddelt i fire kategorier:
- Store pengeinstitutter
- Mellemstore pengeinstitutter
- Forsikringsselskaber
- Pensionsselskaber
I hver kategori uddeles der to priser.
- Bedste digitale kundeløsninger er baseret på en vurdering af selskabernes netbank, mobilbank, ’Min side’, hjemmeside, digitale kommunikation, arbejde med sociale medier og innovation.
- Den overordnede kåring af Årets Digitale Finansvirksomhed er baseret på en vurdering af selskabernes netbank, mobilbank, ’Min side’, hjemmeside, digitale kommunikation, arbejde med sociale medier og innovation samt en vurdering af deres interne arbejde med kunde- og forbrugerindsigter, robotprocesautomatisering og kunstig intelligens samt deres strategi på det digitale område.