Pippi står for modtagelsen
Modtagelsen er hjertelig og umulig at stå for, når man træder ind på Lizette Sloths kontor på førstesalen i Dyrlægehuset i Kolding.
Pippi på fire måneder er henrykt over at få gæster, og den sorte puddelhund tripper for at blive kløet og kælet for.
Men der er regler, når der er gæster på kontoret.
Lizette Sloth tager Pippi og placerer hende i det store bur på kontoret – i selskab med et par godbidder og en blød seng.
Pippi er ikke begejstret, nu var det lige så hyggeligt, men efter få sekunder overgiver hun sig og tager en formiddagslur.
Vidste det ganske tidligt
At Lizette Sloth er omgivet af dyr, er ingen overraskelse – sådan har det stort set altid været for dyrlægen, der blandt andet har faglighed, udvikling og mennesker på sin daglige to do-liste.
Hun er en af fire partnere hos Dyrlægehuset, der er en moderne dyrlægeklinik med både konsultationer og avancerede operationsfaciliteter.
– Så længe jeg husker tilbage, har jeg været omgivet af dyr. Jeg gik til ridning, jeg gik ture med naboens hund, så ganske tidligt i mit liv, vidste jeg, hvad jeg ville, fortæller den 55-årige dyrlæge, der også var klar over, at hun skulle være selvstændig.
Hun er gift og mor til to voksne sønner, og netop det er værd at nævne, fordi det er vigtigt for hende og kollegaerne, at arbejdet ikke fylder det hele.
– Selvfølgelig har vi travle perioder, men vi arbejder målrettet med medarbejdertrivsel, og med god planlægning er det muligt at finde den rette balance mellem arbejde og fritid. Jeg holder meget af dyr, men arbejdet med mennesker og deres udvikling er også en stor motivation for mig.
Deler mange værdier
Dyrlægehusets samarbejde med Middelfart Sparekasse går mange år tilbage, og for Lizette Sloth hviler samarbejdet på en bund af især gensidig tillid og personlige relationer.
– Vi har oplevet svære år gennem tiden, men Middelfart Sparekasse har altid været der. Det har de også i forbindelse med større ting som ændring af selskabsform eller et generationsskifte, og grundlæggende deler vi mange værdier i måden at arbejde på, siger Lizette Sloth, der også glæder sig over andre ting:
– For eksempel alle de små ting, der driller i dagligdagen. Når jeg ringer for at få hjælp, får jeg det altid med det samme af venlige folk. Det har også stor værdi i vores samarbejde, mener Lizette Sloth, der understreger, at samarbejdet er gennemsyret af gensidig tillid.
Hun er langt fra færdig med at tænke udvikling på vegne af Dyrlægehuset – det kan være øget fokus på forebyggelsesarbejde i forhold til vores kæledyr, og bæredygtighed er ligeledes på agendaen i en virksomhed i konstant udvikling.
Da vi forlader kontoret, giver Pippi lyd fra sig. På menneskesprog siger hun noget i retning af:
– Hov. Hallo. Vi fik da vist ikke sagt ordentligt farvel, gjorde vi?
Hun stopper hurtigt, for hun ved, Lizette Sloth kommer tilbage igen.
Det er noget med gensidig tillid.