Loven mod hvidvask af penge og finansiering af terrorisme kræver, at alle pengeinstitutter sikrer, at deres kunder legitimerer sig. Desuden skal pengeinstitutterne kende kundernes forventede forretningsomfang og formål med at være kunde i pengeinstituttet. I Middelfart Sparekasse har vi derfor besluttet, at vi skal have en kopi af kundens legitimation (det er typisk pas eller kørekort og gult sundhedskort) samt kundens egen vurdering af sit forretningsomfang med Sparekassen.
Er du allerede kunde i Middelfart Sparekasse, skal du sende dokumenter som kopi af legitimation, pensionsinfo, regnskaber, budgetter eller øvrige dokumenter til din rådgiver eller afdeling via netbanken.
Er du ny kunde, bedes du medbringe de aftalte dokumenter til første kundemøde.
Vi har samlet oplysninger om dit forventede forretningsomfang og oplysninger om skatteindberetningspligt m.v. i et skema, du kan udfylde på skærmen og herefter printe og underskrive, inden du sender eller afleverer det til din rådgiver. Skemaet kan også udfyldes sammen med din rådgiver, ved dit første møde med Sparekassen.
Hvis du allerede er kunde, men mangler at aflevere samtykke, dokumentation for forretningsomfang og / eller skatteindberetningspligt (Fatca og CRS), kan du benytte nedenstående skemaer.
Vi skal sikre os, at vi kender identiteten på vores kunder. Som privatkunde skal du identificeres i pengeinstituttet ved at give Middelfart Sparekasse en kopi af gyldig billedlegitimation med navn og identifikationsnummer som fx CPR-nummer.
Kan der ikke fremskaffes gyldig billedlegitimation, skal der vises mindst to af nedenstående danske legitimations-dokumenter:
Krav til legitimationsdokumenter:
Hvis barnet endnu ikke er navngivet, skal der inden 6 måneder indhentes: