Legitimation – privatkunder

Loven mod hvidvask af penge og finansiering af terrorisme kræver, at alle pengeinstitutter sikrer, at deres kunder legitimerer sig. Desuden skal pengeinstitutterne kende kundernes forventede forretningsomfang og formål med at være kunde i pengeinstituttet. I Middelfart Sparekasse har vi derfor besluttet, at vi skal have en kopi af kundens legitimation (det er typisk pas eller kørekort og gult sundhedskort) samt kundens egen vurdering af sit forretningsomfang med Sparekassen.

Er du allerede kunde i Middelfart Sparekasse, skal du sende dokumenter som kopi af legitimation, pensionsinfo, regnskaber, budgetter eller øvrige dokumenter til din rådgiver eller afdeling via netbanken.

Er du ny kunde, bedes du medbringe de aftalte dokumenter til første kundemøde.

Ny kunde

Vi har samlet oplysninger om dit forventede forretningsomfang og oplysninger om skatteindberetningspligt m.v. i et skema, du kan udfylde på skærmen og herefter printe og underskrive, inden du sender eller afleverer det til din rådgiver. Skemaet kan også udfyldes sammen med din rådgiver, ved dit første møde med Sparekassen.

Hent kundeskema

Eksisterende kunde

Hvis du allerede er kunde, men mangler at aflevere samtykke, dokumentation for forretningsomfang og / eller skatteindberetningspligt (Fatca og CSR), kan du benytte nedenstående skemaer.

Samtykke
Kundeskema, forretningsomfang
Kundeskema, FATCA og CRS - Dansk Kundeskema, FATCA og CRS - Engelsk (English) Kundeskema, FATCA og CRS - Tysk (Deutsch)

Legitimation

Vi skal sikre os, at vi kender identiteten på vores kunder. Som privatkunde skal du identificeres i pengeinstituttet ved at give Middelfart Sparekasse en kopi af gyldig billedlegitimation med navn og identifikationsnummer som fx CPR-nummer.

    • Pas
    • Fysisk EU-/EØS-kørekort
    • Digitalt EU-/EØS-kørekort – skærmprint af både kørekortets forside samt kortinfo 
    • Opholdstilladelse/opholdskort med billede udstedt i Danmark – for –og bagside
    • Legitimationskort – udstedt af kommune.
  • Kan der ikke fremskaffes gyldig billedlegitimation, skal der vises mindst to af nedenstående danske legitimations-dokumenter:

    • Dåbs- eller navneattest
    • Dokument fra offentlig myndighed, fx folkepensionsmeddelelse
    • Seneste forskudsopgørelse eller årsopgørelse fra skattemyndighederne
    • Meddelelse om personnummer
    • Værgebeskikkelse
    • Adoptionsbevilling.
    • Fysisk eller digitalt sundhedskort med nuværende adresse.
  • Krav til legitimationsdokumenter:

    • Fødsels-/personattest med cpr nr.
    • En af forældrenes fysiske eller digitale sundhedskort, hvoraf barnets adresse fremgår

    Hvis barnet endnu ikke er navngivet, skal der inden 6 måneder indhentes:

    • Dåbs- eller navneattest
    • Fysisk eller digitalt sundhedskort med barnets navn.
Læs mere om FATCA på skat.dk Læs mere om CRS på skat.dk
Erhvervskunder
Legitimation
Læs mere
Derfor stiller vi så mange spørgsmål
Legitimation og antihvidvask
Læs mere
Fælles Om. Økonomien
Bliv kunde i Middelfart Sparekasse
Bliv kunde Kontakt os