Print Friendly, PDF & Email
Share Button

Elever fra HTX Lillebælt fremlagde deres tanker og idéer om nyt ungekoncept til Middelfart Sparekasse.

En kæreste-konto, digitale værktøjer, der hjælper med det økonomiske overblik, og en rådgiver, man kender.

Det er en del af opskriften på at få og fastholde unge kunder i Middelfart Sparekasse, hvis man spørger Emma Thorsøe, Magnus Christensen og Maria Lunau, elever på HTX Lillebælt. I december fik de en andenplads i den årlige konkurrence ”Middelfart Sparekasse Talentskolen”, som foreningen Young Entreprise Region Trekantområdet, ungdomsuddannelserne i Trekantområdet og Middelfart Sparekasse står bag. Talentskolen er et forløb, der udvikler elevernes faglige og personlige kompetencer og giver dem mulighed for at opbygge netværk med unge fra andre gymnasiale uddannelser. Eleverne skal samarbejde om at udvikle løsninger på konkrete problemstillinger.

På besøg i Sparekassen

Torsdag 7. januar var de elever inviteret til Middelfart Sparekasses hovedsæde for at uddybe deres idéer til et ungekoncept for Sparekassen. Efter grundige undersøgelser og overvejelser – og et stort praktisk arbejde – præsenterede de Middelfart Sparekasses afdeling for marketing og forretningsudvikling for et bud på en ny hjemmeside designet til de 18 til 29-årige.

Med forslag om en kærestebonus, hvis en ung kunde får sin kæreste til at blive kunde i Sparekassen, rådgivning via Skype eller anden video-forbindelse og mulighed for live-chat med en rådgiver, blev der serveret mange gode tanker.

Også mere gængse og traditionelle tilbud som tilbud om rådgivningsmøde, når en ung kunde fylder 18, og en personlig rådgiver var blandt anbefalingerne.

“Vores undersøgelse viser, at mange unge ikke ved, de har en rådgiver. Men de vil gerne have personlig rådgivning”, fortalte Magnus Christensen.

Gode indspark

Det var Kristian Gren, chef for marketing og forretningsudvikling i Middelfart Sparekasse, der havde inviteret de tre til Sparekassen.

“Vi får mange nye, unge kunder, men det er også i den aldersgruppe, vi mister flest kunder. Derfor er det interessant at få nogle bud på, hvad de unge efterspørger”, sagde Kristian Gren.

For de unge var besøget i Sparekassen en god afslutning på et fire måneder langt projekt.

 “At I kan bruge det til noget, er en rar følelse”, sagde Maria Lunau.

Middelfart Sparekasses unge-koncept, Cosmo, er netop blevet opdateret på hjemmesiden midspar.dk/cosmo. Om der kommer tilbud som kæreste-bonus, mulighed for at booke en rådgivningssamtale på hjemmesiden på samme vis, som når der bookes frisørtid, eller andre af de mange forslag fra de unge, skal Sparekassens medarbejdere nu overveje.

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, så holder vi dig opdateret med, hvad der sker i Sparekassen.

  • Jeg accepterer, at Middelfart Sparekasse må kontakte mig på e-mail om relevante emner som pension og investering samt alle de kultur- og sportsarrangementer Middelfart Sparekasse arrangerer eller støtter. Jeg accepterer desuden, at mine data behandles med henblik på at sende mig så relevant information som muligt.Læs mere om betingelserne for Middelfart Sparekasses nyhedsbrev her >>

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.