Bedst til kunder
Print Friendly, PDF & Email
Share Button

I analysens vurdering af de danske bankkunders generelle tilfredshed er topscoreren igen i år Middelfart Sparekasse.

Analyse Danmarks Bankanalyse 2015 er den 12. i rækken af bankanalyser fra Analyse Danmark og har til formål at afdække de danske bankkunders holdning og tilfredshed med deres pengeinstitut på områder som generel tilfredshed, anvendelse af ydelser og tillid til pengeinstituttet. Derudover belyser analysen kundernes adfærd og præferencer i forhold til deres pengeinstitut. Middelfart Sparekasse har været med i analysen siden 2011 og har alle årene været helt i top, når det gælder kundetilfredshed.

I Middelfart Sparekasse glæder adm. direktør Martin Baltser sig over resultatet og hæfter sig samtidig ved, at det generelt går fremad for de danske pengeinstitutter i analysen. ”Det er vigtigt, at vi får genopbygget sektorens gode renommé. Jeg glæder mig naturligvis over, at Sparekassen har tilfredse kunder, men jeg hæfter mig også ved, at pengeinstitutterne overordnet set får pæne karakterer. Det giver mig en tro på, at der er tillid til de danske pengeinstitutter som en vigtig samfundsspiller.”

Nye teknologier vinder frem

Bankanalysen viser, at de danske bankkunder i stigende grad anvender de elektroniske løsninger som netbank, mobilbank og tabletbank. Men når det gælder optagelse og omlægning af lån eller rådgivning om fx pension eller investering, så foretrækker kunderne den personlige betjening frem for online-løsninger. Den tendens bemærker man også i Middelfart Sparekasse. ”Vores hjemmeside er uden tvivl den mest besøgte ’afdeling’ i Middelfart Sparekasse, men vi mærker stadig et behov for den personlige rådgivning, når der er tale om andet end de daglige bankforretninger. Der er ingen tvivl om, at vi alle bliver mere digitale, men i Middelfart Sparekasse tror vi stadig på, at relationer skabes, når mennesker møder mennesker”, udtaler Martin Baltser.

Rådgiverne er afgørende for kundetilfredsheden

Ifølge Bankanalysen føler kunderne sig værdsatte, når pengeinstituttet har fokus på god service og god rådgivning. Kunderne i Middelfart Sparekasse vægter især tre faktorer højt:

  1. Kommunikationen med bankrådgiveren
  2. Kvaliteten af rådgivningen og
  3. Hvor imødekommende kunderne oplever mødet i afdelingen.

”I Sparekassen har vi en erklæret målsætning om, at kunderne i det daglige skal mærke, at vi gør en ekstra indsats. Middelfart Sparekasse er et pengeinstitut baseret på nærhed og tætte relationer mellem medarbejdere og kunder. Kundernes tilfredshed er for mig et udtryk for, at der er sammenhæng mellem det vi siger, det vi gør og det, kunderne oplever” udtaler Martin Baltser.

Er du ikke allerede kunde i Middelfart Sparekasse – læs mere om at blive kunde her

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, så holder vi dig opdateret med, hvad der sker i Sparekassen. Samtidig er du med i konkurrencen om et gavekort á 500 kroner.

Tilmeld nyhedsbrev

I vores nyhedsbrev holder vi dig ajour med alt, hvad der sker i Sparekassen.

Det er gratis at modtage nyhedsbrevet, og du kan til enhver tid afmelde dig igen.

Læs mere om nyhedsbrevet her