Middelfart Sparekasse topper Finanssektorens Kundebenchmark for både privat- og erhvervskunder.
Print Friendly, PDF & Email
Share Button

I Middelfart Sparekasse jubler vi efter, at vinderne i landets største undersøgelse af bankkunders tilfredshed er offentliggjort. Det er tredje gang, undersøgelsen gennemføres, og for tredje år i træk topper vi listen for både privat- og erhvervskunder i kategorien ”mellemstore pengeinstitutter”.

“Det er svært at holde jublen tilbage, men jublen bliver hurtigt til en tak til kunderne. Det er jo deres oplevelse af Sparekassen, der giver os noget at juble over,” siger Martin Baltser, adm. direktør i Middelfart Sparekasse.

Det er Finanssektorens Uddannelsescenter, FU, der står bag undersøgelsen med navnet Finanssektorens Kundebenchmark. 2.871 erhvervskunder fra 28 pengeinstitutter og 36.055 privatkunder fra 39 pengeinstitutter har deltaget.

“Vi er en moderne sparekasse baseret på gamle dyder. Vi har stor, lokal beslutningskraft og opretholder den nære relation mellem kunden og rådgiveren. Selv om meget kan klares fra computeren eller mobiltelefonen i dag, så er jeg overbevist om, at kunderne sætter pris på, at vi er her, når de har brug for os – og at vi er opsøgende over for dem,” siger Martin Baltser.

Flere førstepladser

De to førstepladser i Finanssektorens Kundebenchmark topper en sommer og et efterår, hvor flere priser er havnet i Sparekassen. I juni blev vi nummer et for tredje år i træk i Analyse Danmarks årlige undersøgelse ”Bankanalysen”, hvor der også måles kundetilfredshed i pengeinstitutter. Tidligere på måneden blev Sparekassen ydermere udråbt til at have det bedste image af alle landets pengeinstitutter. Det skete i en undersøgelse af finansmediet Finanswatch og analysevirksomheden Wilke. Her var 5.000 danskere blevet spurgt om deres syn på en lang række pengeinstitutter.

Om undersøgelserne

  • Finanssektorens Kundebenchmark er den største undersøgelse her i landet af bankkunders tilfredshed med deres pengeinstitut. I år har 36.055 privatkunder og 2.871 erhvervskunder deltaget i undersøgelsen. Middelfart Sparekasse tog førstepladsen- for tredje år i træk – for både privat- og erhvervskunder.
  • Finansimage 2016 er en undersøgelse gennemført af finansmediet Finanswatch og analysevirksomheden Wilke. Næsten 5.000 danskere har deltaget, og i starten af oktober offentliggjorde Finanswatch, at Middelfart Sparekasse har sektorens bedste image.
  • Bankanalysen 2016 er en årlig kundetilfredshedsundersøgelse, som Analyse Danmark står bag. Sparekassen blev nummer et i undersøgelsen, der blev offentliggjort i juni. Det er også tredje år i træk, vi topper den analyse.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, så holder vi dig opdateret med, hvad der sker i Sparekassen. Samtidig er du med i konkurrencen om et gavekort á 500 kroner.

Tilmeld nyhedsbrev

I vores nyhedsbrev holder vi dig ajour med alt, hvad der sker i Sparekassen.

Det er gratis at modtage nyhedsbrevet, og du kan til enhver tid afmelde dig igen.

Læs mere om nyhedsbrevet her