Print Friendly, PDF & Email
Share Button

Finanssektorens Uddannelsescenter har netop offentliggjort resultatet af den største danske tilfredshedsundersøgelse af danske pengeinstitutter. Mere end 25.000 kunder fra 39 danske pengeinstitutter har bidraget til undersøgelsen, der belyser tilfredshed og loyalitet overfor pengeinstitutterne.

Undersøgelsen, som Finanssektorens Uddannelsescenter kalder ”Finanssektorens KundeBenchmark”, placerer Middelfart Sparekasse helt i top, som det mellemstore danske pengeinstitut med de mest tilfredse kunder – både når det gælder privat og erhvervskunder. Placeringen vækker naturligvis begejstring i sparekassen, hvor adm. direktør Martin Baltser glæder sig over, at medarbejdernes daglige indsats for at skabe gode kundeoplevelser bliver belønnet.

Vi ved jo godt, at kunders opbakning er altafgørende for succes. Derfor har vi valgt en kundefokuseret strategi med en klar vision om, at ville være bedst til kunder”, udtaler Martin Baltser og fortsætter.

”Det handler om, at udvise forståelse for den enkelte kundes konkrete livssituation og være på forkant med kundernes behov. Det kræver dygtige medarbejdere, og dem har vi i Middelfart Sparekasse.”

Kundetilfredshed og loyale kunder er vigtigere end nogensinde

Det er en udbredt erkendelse, at det er billigere at fastholde nuværende kunder end at skaffe nye. Tilfredse kunder er afgørende for kundefastholdelse og for at skabe vækst blandt eksisterende og nye kunder. Derfor er det naturligt, at kundetilfredshed optager mange virksomheder. Men kundetilfredshed er også kommet på dagsordenen, fordi produkter og priser stort set er ens uanset branche.

Det er vi også klar over i Middelfart Sparekasse og når det lykkedes, at skille sig positivt ud, er forklaringen ifølge Martin Baltser ret enkel og alligevel svær at kopiere. Det handler i bund og grund om at tilfredse medarbejdere også giver tilfredse kunder.

”Vi har for længst erkendt, at produkter og priser ikke differentierer Sparekassen. Der, hvor vi kan gøre en forskel, er i forhold til den service, vi leverer overfor vores kunder. I Sparekassen har vi formået at skabe en særlig kultur, hvor glade medarbejdere hver dag går på arbejde og knokler for, at kunderne skal mærke, at vi vil være bedst til kunder”, udtaler Martin Baltser.

Middelfart Sparekasse får mere end 600 nye kunder hver måned

Den høje kundetilfredshed kan også ses på antallet af nye kunder, der vælger Middelfart Sparekasse. I 2014 har vi i gennemsnit budt mere end 600 nye kunder velkommen hver måned. Alene i oktober fik sparekassen knap 800 nye kunder.

Kundetilgangen skyldes blandt andet, at vi har åbnet afdelinger i Esbjerg og Aarhus, men jeg er stolt over, at vi oplever en meget flot tilgang af nye kunder i samtlige vores afdelinger”, udtaler Martin Baltser.

Fakta om Finanssektorens KundeBenchmark

Finanssektorens KundeBenchmark er et tilbud om gratis at deltage i en kundeundersøgelse med benchmarking. Undersøgelsen gennemføres af Finanssektorens Uddannelsescenter i samarbejde med analysefirmaet Dataminds.

Dataindsamlingen er gennemført i perioden fra 18. til 31. august 2014. Kunderne er blevet inviteret til at deltage i undersøgelsen via deres netbank.

39 pengeinstitutter har deltaget i undersøgelsen blandt privatkunder, hvor 25.088 privatkunder har deltaget i undersøgelsen.

20 pengeinstitutter har deltaget i undersøgelsen blandt erhvervskunder, hvor 2.183 erhvervskunder har deltaget i undersøgelsen.

På billedet ses (fra venstre) administrerende direktør Martin Baltser, Chef for IT, kommunikation og marketing Kristian Gren og vicedirektør Peter Møller.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, så holder vi dig opdateret med, hvad der sker i Sparekassen. Samtidig er du med i konkurrencen om et gavekort á 500 kroner.

Tilmeld nyhedsbrev

I vores nyhedsbrev holder vi dig ajour med alt, hvad der sker i Sparekassen.

Det er gratis at modtage nyhedsbrevet, og du kan til enhver tid afmelde dig igen.

Læs mere om nyhedsbrevet her