Større tekst
- 100% +
Læs op

Fra NemID til MitID

Problemer med MitID? Få hjælp her

8. november 2021

Har du spørgsmål til MitID, eller har du problemer med at få dit MitID oprettet, kan du finde svar på det meste her på siden.

Besøg MitID's hjælpeunivers
  • Du får automatisk besked, når det er din tur. Beskeden får du på et tidspunkt, når du logger ind i din netbank. Der kan dog godt gå noget tid, da MitID indfases i løbet af 2021 og 2022.

    De kunder, der anvender NemID nøgleapp og har opdateret deres ID, får først adgang til at oprette et MitID.

  • Du kan først oprette dit MitID, når du får besked i din netbank eller mobilbank. Brevet, du har modtaget fra Digitaliseringsstyrelsen er blot information om MitID.

    Vær opmærksom på at det er i den nye netbank (beta) i Middelfart Sparekasse du får besked om MitID, når det er din tur.

  • Når du påbegynder oprettelsen af dit MitID, har du 45 dage til at færdiggøre oprettelsen.

    I de 45 dage kan du logge ind i den nye netbank (beta) med både NemID og MitID. Efter de 30 dage kan du kun logge ind i den nye netbank med MitID.

  • Har du ikke modtaget sms med bekræftelseskoder, skal du logge ud af netbanken og forsøg at oprette MitID igen min. 12 timer senere.

  • Har du oprettet dit MitID, men kan du ikke huske dit brugernavn? Så har du to muligheder. Du kan bestille en tid i borgerservice og få et nyt. Eller du kan logge på mitid.dk:

    1. scrol ned
    2. klik på ’kom i gang med MitID’ – vent…
    3. scrol lidt ned og klik på ’få MitID her’ – vent…
    4. scrol lidt ned og klik på ’få MitID med NemID’
    5. Log på med NemID
    6. Nu ses det tidligere oprettede BrugerID.
  • Selvom du får MitID, skal du beholde dit NemID indtil videre, fx nøglekort eller nøgleapp. I en periode er der flere steder, hvor du stadig skal bruge NemID, indtil det er endeligt udfaset.

    Du får besked af dit pengeinstitut eller af Digitaliseringsstyrelsen, når du ikke længere skal bruge NemID. Indtil da skal du ikke gøre noget.

Besøg MitID's hjælpeunivers

Undgå svindel

Giv aldrig nogen adgang til dit bruger-ID eller dine koder til NemID eller til dit kommende MitID – afløseren for NemID.

Det er særligt vigtigt nu, hvor alle med NemID skal overgå til MitID. Vi vil se et antal svindelforsøg, hvor nogen vil forsøge at få adgang til dit bruger-ID og dine koder, fx ved at lave falske breve til dig. Lad være med at reagere på det.

MitID support

Har du brug for MitID’s support, kan du kontakte dem på tlf. 33 98 00 10

Man.-fred.: 8:00-20:00

Lør.-søn.: 10:00-16:00

Læs mere her
Fra NemID til MitID - Undgå svindel
Læs mere
Læs mere
Sådan kommer du igang med NemID
Læs mere
Fælles Om. Økonomien
Bliv kunde i Middelfart Sparekasse
Bliv kunde Kontakt os