Middelfart Sparekasse topper årets bankanalyse i kundetilfredshed
Print Friendly, PDF & Email
Share Button

Middelfart Sparekasse topper igen Analyse Danmarks årlige bankanalyse. Sparekassen er endnu engang det pengeinstitut med de mest tilfredse kunder. Middelfart Sparekasse har været i top i tre siden 2015.

I analysen har deltagerne angivet deres generelle tilfredshed med deres pengeinstitut på en skala fra 1 til 7, hvor 1 er ’meget utilfreds’ og 7 er ’meget tilfreds’. Den gennemsnitlige tilfredshed ligger på 5,4, mens Middelfart Sparekasse topper analysen med en score på 6,1.

Tilfredse kunder anbefaler Sparekassen

Den gode service nævnes i høj grad blandt kunderne hos Middelfart Sparekasse, og Sparekassen er samtidig det pengeinstitut med de mest loyale kunder (færrest der overvejer at skifte). Middelfart Sparekasse udmærker sig også ved, at det er det pengeinstitut, der i højeste grad lever op til kundernes forventninger – 93 % af de adspurgte kunder mener, at Sparekassen opfylder deres forventninger.

”Det er en velkendt sandhed, at den bedste og billigste markedsføring er tilfredse kunders anbefaling. Derfor er det af stor værdi for Sparekassen, at 47 procent af de adspurgte kunder vil anbefale Sparekassen til andre. Når vi i Sparekassen spørger nye kunder, hvorfor de har valgt Sparekassen, er det typiske svar da også, at de har hørt Sparekassen positivt omtalt fra andre kunder. Det er vi utrolig taknemmelige for,” siger adm. direktør Martin Baltser.

God service, rådgiveren og Sparekassens værdigrundlag gør en forskel

Af undersøgelsen fremgår det også, at kunderne i stor udstrækning klarer de daglige bankforretninger selv via net- eller mobilbanken. Men når store beslutninger, som huskøb, investering eller pensionsopsparing, skal træffes, så ønsker kunderne fortsat at tale med en rådgiver, der kender dem og deres økonomi.

”Det er sød musik for os, for det er vigtigt for os, at kunderne har en personlig rådgiver, som er let at komme i kontakt med, når behovet er der. Ifølge undersøgelsen her ønsker kunderne det samme,” lyder det fra Martin Baltser.

For Middelfart Sparekasses vedkommende gør det sig også gældende, at kunderne i særlig grad lægger vægt på vores værdigrundlag (social ansvarlighed, etik og værdier).

”Vi er et moderne pengeinstitut baseret på traditionelle værdier. Vi blev etableret i 1853 for at gøre en positiv forskel – et ønske om at afskaffe fattigdom og lade kundernes indlån gøre gavn som udlån for at hjælpe vækst og udvikling på vej. I dag driver vi forretning ud fra nøjagtigt samme principper. Vi skal ikke kun skabe overskud til Sparekassen. Vi skal skabe overskud til hinanden: Kunder, foreninger – hele det samfund vi er en del af. Vi har en samfundsambition om, at være til fælles bedste, og det kan vi mærke vinder gehør hos kunderne,” siger Martin Baltser.

Fortæl, hvad du mener om Sparekassen

Du har også mulighed for, at dele dine oplevelser med Sparekassen. Det kan du gøre ved at lave en anmeldelse på Trustpilot.

Om Analyse Danmarks årlige bankanalyse

Formålet med Bankanalysen er dels at afdække kundernes holdning til og tilfredshed med deres pengeinstitut på forskellige områder og dels kundernes adfærd og præferencer i relation til deres pengeinstitut. Derudover vil Bankanalysen også følge udviklingen i specifikke tendenser i bankbranchen.

Dataindsamling er påbegyndt d. 8. maj 2019 og afsluttet d. 6. juni 2019, og i alt har 5.151 respondenter deltaget i analysen.

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, så holder vi dig opdateret med, hvad der sker i Sparekassen.

  • Jeg accepterer, at Middelfart Sparekasse må kontakte mig på e-mail om relevante emner som pension og investering samt alle de kultur- og sportsarrangementer Middelfart Sparekasse arrangerer eller støtter. Jeg accepterer desuden, at mine data behandles med henblik på at sende mig så relevant information som muligt.Læs mere om betingelserne for Middelfart Sparekasses nyhedsbrev her >>

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.