Print Friendly, PDF & Email
Share Button

Middelfart Sparekasse er netop blevet kåret som det danske pengeinstitut med de mest tilfredse kunder i årets Bankanalyse. Derfor tog vi for nyligt et realitetstjek på kundetilfredsheden. Vi bad vores kunder om at dele deres oplevelser på Sparekassens hjemmeside, og det valgte knap 200 kunder at gøre.

En af dem var Lars Birger Nielsen. Vi fangede Lars da han var på besøg hos sin rådgiver Villy i afdelingen i Hørning. Lars og konen Astrid bor til daglig i Kolding men er tilknyttet Sparekassens afdeling i Hørning syd for Aarhus. Det er de hovedsageligt på grund af deres rådgiver Villy Hansen. Lars har haft Villy som rådgiver i snart 25 år, og de har fulgt hinanden gennem tre forskellige pengeinstitutter. Da Villy i 2014 fik job i Middelfart Sparekasse var bankskiftet ikke et svært valg for Lars.

Jeg har altid fulgt med Villy. For det første er det dejligt nemt, når han nu kender mig og min økonomi, og derudover så er kemien god – det betyder meget. Jeg havde desuden hørt godt om Middelfart Sparekasse, så det gjorde bare valget nemmere”, forklarer Lars og fortsætter:

Det er som regel Astrid, min kone, der ordner pengesagerne med Villy. Jeg er talblind. Jeg ser dog ingen udfordringer i at bo langt fra min rådgiver. Vi er i kontakt et par gange om måneden, og vores kommunikation kører fuldstændig problemfrit. Det meste kan vi jo ordne på skærmen.

Til spørgsmålet om, hvad den personlige kontakt betyder for ham, lyder svaret sådan:

Det er vigtigt for mig, at jeg har en rådgiver, som jeg kan ”møde i øjenhøjde”, og at vi kan tale frit fra leveren til hinanden. Jeg tror, at mange har en lille frygt for, at skulle tale med sin rådgiver, men sådan har jeg det slet ikke med Villy. Vi er lige i forholdet, og det får bare tingene til at glide nemmere.”

Den personlige kontakt til sin rådgiver er et gennemgående tema for de gode kundeoplevelser, og det kommer ikke som nogen stor overraskelse for rådgiver Villy Hansen.

Det er jo skønt at arbejde et sted, hvor man møder stor opbakning fra kunderne. Opskriften på god kundeservice faktisk ret simpel, da vi bare sørger for, at behandle kunderne, som vi selv ønsker at blive behandlet”, lyder det fra Villy.

Vinderen blev …
Ud af knap 200 kunder blev Lars Birger Hansens historie valgt som den bedste.  Lars skrev: ”Mit pengeinstitut hedder Villy, og han er til daglig i Hørning-afdelingen. Altid til at træffe, altid i øjenhøjde, altid med råd, der virker fair – at der hersker en gensidighed mellem os. Sparekassen skal jo også tjene til dagen og vejen. Han kender konen og min økonomi i detaljer, så det er altid ’up front’ med det væsentlige, når vi skal have en snak.”

Du kan læse alle historierne på midspar.dk/bedst

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, så holder vi dig opdateret med, hvad der sker i Sparekassen. Samtidig er du med i konkurrencen om et gavekort á 500 kroner.

Tilmeld nyhedsbrev

I vores nyhedsbrev holder vi dig ajour med alt, hvad der sker i Sparekassen.

Det er gratis at modtage nyhedsbrevet, og du kan til enhver tid afmelde dig igen.

Læs mere om nyhedsbrevet her