Middelfart Sparekasse er nummer et i Analyse Danmarks "Bankanalysen 2016".
Print Friendly, PDF & Email
Share Button

Kundernes tilfredshed med Middelfart Sparekasse er fortsat helt i top. Det bevidner en ny undersøgelse af kundetilfredsheden med danske pengeinstitutter. Det er Analyse Danmark, der står bag undersøgelsen, som 7.027 bankkunder har deltaget i. 21 pengeinstitutter er blevet vurderet, og med karakteren 8,6 ud af 10 mulige får Middelfart Sparekasse den bedste karakter i analysen.

“Vores vision er at være bedst til kunder, så ikke mindst i det lys er det meget tilfredsstillende, at vi ligger nummer et i Bankanalysen,” siger Martin Baltser, adm. direktør i Middelfart Sparekasse.

Hattrick til Sparekassen

Det er tredje år i træk, at vi topper Bankanalysen. Det betyder dog ikke, at alt er ved det gamle, for kundernes vaner ændrer sig i takt med, at digitale løsninger vinder indpas. Således underbygger Bankanalysen erfaringerne fra hverdagen i Sparekassen: Der bliver færre besøg i afdelingerne. De såkaldte ”storforbrugere” i undersøgelsen – kunder, der besøger deres filial en gang om måneden eller oftere – er faldet fra 31 procent i 2014 til 23 procent i 2016.

“Det betyder, at vi skal tænke ”Bedst til kunder” på en ny måde. Vi er en Sparekasse, der vægter de personlige relationer højt, og dem skal vi bevare, selv om kunderne besøger os sjældnere i filialerne. Det kræver gode digitale løsninger, tilgængelighed og ikke mindst god service, når vi møder kunderne ansigt til ansigt. Vi skal være bedst til kunder både i det personlige møde og bag skærmen,” siger Martin Baltser.

Han kan også glæde sig over, at Sparekassen er det pengeinstitut af de 21 i undersøgelsen, hvor flest kunder siger, at Sparekassen lever op til kundernes forventninger. 91 procent af kunderne siger, at Middelfart Sparekasse lever op til deres forventninger.

Store beslutninger kræver personlig kontakt

Bankanalysen har spurgt kunderne til en række konkrete situationer, hvor de er blevet bedt om at fortælle, om de ønsker personlig rådgivning, eller om de foretrækker en online-løsning. Det gælder følgende situationer:

  • Optage boliglån
  • Omlægge lån
  • Tilføje eller ændre pension
  • Optage billån
  • Optage forbrugslån
  • Optage realkreditlån
  • Lave investeringer
  • Tilføje eller ændre forsikringer

I langt de fleste tilfælde foretrækker kunderne fortsat personlig rådgivning. Især når det handler om komplekse spørgsmål som pension, realkreditlån eller bankboliglån, efterspørger kunderne personlig rådgivning.

“Det er netop derfor, at vi de seneste år har åbnet nye afdelinger i stedet for at lukke eksisterende afdelinger. Hvis vi skal yde den bedste service til kunderne, skal vi være tæt på dem. Derfor bevarer vi afdelinger med kassefunktion og både privat- og erhvervsrådgivere,” siger Martin Baltser.

Fakta om Bankanalysen

  • 7027 kunder har deltaget i Analyse Danmarks Bankanalysen 2016.
  • 21 pengeinstitutter er vurderet på en række parametre, hvor svarene giver en samlet score til hvert enkelt pengeinstitut.
  • Med vurderingen 8,6 ud af 10 mulige topper Middelfart Sparekasse listen – for tredje år i træk.
  • De parametre, der vægter mest for kunderne er:
    • Kvaliteten af den samlede rådgivning
    • Gennemskueligheden af gebyrer
    • Kommunikation med bankrådgiver og
    • Imødekommenhed hos filialen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, så holder vi dig opdateret med, hvad der sker i Sparekassen. Samtidig er du med i konkurrencen om et gavekort á 500 kroner.

Tilmeld nyhedsbrev

I vores nyhedsbrev holder vi dig ajour med alt, hvad der sker i Sparekassen.

Det er gratis at modtage nyhedsbrevet, og du kan til enhver tid afmelde dig igen.

Læs mere om nyhedsbrevet her