Hurtige svar og hjælp, når der er behov for det. Det er vigtige parametre for Jens Bonefeld, QRS i Vissenbjerg, når han skal vurdere sit pengeinstitut.
Print Friendly, PDF & Email
Share Button

Det er 12 år siden, at Jens Bonefeld sammen med to partnere stiftede QRS, Quality Robot Systems, en højt specialiseret virksomhed, der leverer ”kundespecifikke automatiseringsanlæg til maskinindustrien”. Med andre ord leverer QRS skræddersyede robotter, som er bygget til at løse en specifik arbejdsgang i en virksomhed. De 23 medarbejdere kan både programmere robotter til at løse en opgave, og de kan også bygge anlæg helt fra bunden, hvis det er nødvendigt.

Virksomheden har gennem de 12 år været gennem flere faser. Iværksætterfasen, hvor der er brug for en bank, der tror på forretningsidéen. Udvidelsesfasen, da QRS flyttede fra Tommerupvej i Vissenbjerg til den nuværende adresse på Glasvænget. Og nu en fase, hvor virksomheden hviler på et solidt økonomisk grundlag, hvorfra væksten skal fastholdes.

Fra landsdækkende til lokalt pengeinstitut

Efter at have været kunde i landsdækkende pengeinstitutter de første år, skiftede QRS til Middelfart Sparekasse for cirka to år siden.

“Jeg fik ny bankrådgiver og blev mødt af en masse forskellige krav, som jeg ikke kunne se meningen med. Min revisor, Ole Schmidt fra Baker Tilly, foreslog mig, at vi kunne tage kontakt til Middelfart Sparekasse,” fortæller Jens Bonefeld.

QRS blev kunde, og Jens Bonefeld kan mærke forskellen fra landsdækkende til lokal.

Hurtig respons

“Der er ikke langt fra forespørgsel til handling. Vores engagement er vores – vi er ikke en del af en større portefølje, hvor vi skal passe ind i bestemte kasser, siger Jens Bonefeld og giver et konkret eksempel, hvor QRS i forbindelse med en forhandling med en stor, dansk virksomhed havde brug for en garanti for at kunne forhandle om en stor ordre.”

“I løbet af to-tre dage, så var der styr på det. Det er utroligt vigtigt, for hvis ikke vi kunne komme med et udspil meget hurtigt, så var muligheden forpasset,” siger Jens Bonefeld.

Der skal være gensidig tillid

Et andet nøgleord for samarbejdet er tillid, mener Jens Bonefeld.

“Banken bør stole på, at jeg gør mine ting ordentligt. Når jeg ser på min forretning, risikovurderer jeg jo også. Der er det vigtigt, at vi ser på virksomheden på samme måde,” siger Jens Bonefeld.

Selvfølgelig har vi tid

Nu da virksomheden er i god, stabil gænge er kontakten med Sparekassen mere lejlighedsbestemt. Når Jens Bonefeld har en konkret udfordring eller idé, tager han fat i sin rådgiver. For Sparekassen handler det om at være klar, når det gælder. Da vi er færdige med denne snak og fotografen har taget billeder af Jens Bonefeld sammen med rådgiver Malene Petersen og afdelingsdirektør Sune Hasseltoft, siger han:

“Har I lige to minutter – der er lige en ting, jeg gerne vil vende med jer.”

Og svaret er selvfølgelig ja.

Vil du også være kunde i en sparekasse, hvor vi handler, når det gælder, så kontakt os her.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, så holder vi dig opdateret med, hvad der sker i Sparekassen. Samtidig er du med i konkurrencen om et gavekort á 500 kroner.

Tilmeld nyhedsbrev

I vores nyhedsbrev holder vi dig ajour med alt, hvad der sker i Sparekassen.

Det er gratis at modtage nyhedsbrevet, og du kan til enhver tid afmelde dig igen.

Læs mere om nyhedsbrevet her